En vanlig vecka

God afton!
Här rullar nu livet på bra, schemat är lite olika från vecka till vecka så att det går ingen slentrian i det alls..som om det någonsin gjort det under den tiden jag jobbat som guide?!! :P
I alla fall är dock denna vecka aningen tyngre på ett sätt då jag i stort sätt varannan dag åker upp till Khao Sok och det betyder cirka 3 timmars bussfärd enkel väg så ni kan ju tänka er hur många timmar det blir i buss för mig denna vecka då jag har turen 3 gånger denna vecka, plus att jag veckan innan både var på training för Takuapa (ca 3 timmar buss igen enkel väg) och även en Khao Sok tur också förra veckan. Men som min mamma så fint uttrykt sig tidigare är det ju tur att jag åkt så mycket buss under min skolperiod så att det inte bekommer mig...Sen är det inte det att det är mycket buss men dagarna är långa också Så därför är denna vecka lite tyngre. En sak till...trafikstockningen på den här ön är helt sanslös, det kan ta över 1 timme att ta sig igenom bara själva Patong, om man har tur alltså vid rusningstrafiktiden..BTW..varför man nu kallar det rusningstrafik eftersom allt står HELT stilla, gillar engelskans "trafficjam" eller det försvenskade traffiksylt bättre ;)
Det gäller under långa bussturer se till att ha något att göra så jag packar bok och ipod med ljudböcker på..ni kanske undrar varför jag inte har musik på min ipod och svaret är för att det en del av vägen är vädligt snirkliga vägar och man kan lätt bli snurrig i huvudet om man hela tiden kikar ner i en bok då våra chaufförer kör "thai-style" aka snabbt (bland annat).
Men jag klagar inte, bara konstaterar att det är så min verklighet ser ut och att jag är beredd att göra det mesta med det en del skulle kalla dö-tid i buss eftersom man inte har några gäster. Ibland kan även roliga samtal mellan chaffis, lokalguide och guide uppstå och det gör en hel del med.
Därför hoppas jag på att jag imorgon till min stundande tur till Khao Sok får en bra lokalguide och chaffis för då går dagen lättare. Så nu, med borstade tänder ska jag ta mig mot sängen, gå igenom morgondagen lite enkelt och sedan sova lite innan klockan ringer vid 04:00 imorgon då vi ska hämta gäster i Khao Lak..9 glada själar som ska ut och åka kanot och rida elefant :)

God natt och seaview laters :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0