God Jul från Thailand!!

Imorgon är det jul och nu har känslan smugit sig på och ligger och lurar lite så att man kan känna av den..vi har ägnat eftermiddagen åt att handla lite grann samt pyntat och tagit julkort :)

Annars rullar det på här, solen skiner mer och mer och monsunregnet är snart ett minne blott. Hade finbesök från Krabi ett par dagar då min vän och gamla kollega från Lanza, Mia, tog en sväng till Phuket. Vi chillade på livet, skrattade ännu en gång åt vår härliga säsong på Lanzarote och mindes glatt tiden på Samos. Då hennes far och syster var här tog vi oss en tur till Patong igår, där hennes syster har bott och jag kan säga att hur mycket jag än försöker så gillar jag inte den orten alls, det är lite too much...det är inte för inte som det numera i min värld går under namnet Sin City! :P

MEN, vi fann under vår härligt fria dag ett otroligt mysigt litet fik i Nai Harn som heter Spoon full of Sugar och där kunde man bara sitta och njuta av lugnet, en god iskaffe och godsaker på en veranda och känna sig väldigt väldigt hemma. Jag har hittat min nya favvoplats!!
Så på en och samma dag hann vi med öns 2 stora kontraster, lilla mysiga Nai Harn och galna Patong...där Nai Harn vinner utan tvekan!

I alla fall så väntar vi på julafton, så vi kan få julmysa här på vårat vis, vi har en härlig kväll planerad :) Så först så här det landat lite nya bilder på facebook och länkarna kommer här:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150993951195494.769910.664465493&type=1&l=f771dba6a6
och
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151073221185494.779888.664465493&type=1&l=04e2998620

Så från mig och min roomie, en riktigt god jul!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0