Så var man välsignad också

Igår var wesslan ledig och har hann med flera saker men utan att stressa..alltså en rätt välplanerad dag :)
Till att börja med blev det en efterlängtad promenad, jag har inte riktigt kommit in i alla rutiner här än men så sakteliga faller de nu på plats en efter en! Dessutom fanns det ingen frukost i huset så det inhandlades även i slutet av promenaden. Men moppetaximännen måste tyckt att jag var märklig som var ute och gick då minst 4 stannande och frågade om jag inte ville åka moppe istället :P
Eftersom vårt hus ligger en bit upp på berget så var sista biten av turen extremt svettig och det kändes i benen att det gick väldigt mycket upp så backen upp till oss är nog en av säsongens utmaningar.
Det var sedan dags att fräsha till sig och ta en tur upp till Big Buddha, igen. Har varit där en gång tidigare men denna gång var det för att få välsignelse av en av munkarna i templet, så nu har jag ett armband som visar det och munken kastade lite "good luck" på mig i form av vatten också. Det var inte bara jag som kommit upp till templet för just denna korta lilla cermoni utan många många flera, mestadels västerlänningar men en del lokala med. Så även om det kändes lite kommersiellt var det ändå en äkta känsla över det hela.
Det var vackrare uppe vid Buddha idag eftersom det var blå himmel så det var en härlig kontrast mellan den vit-grå melerade stayn och den blå himlen.
Resten av dagen har jag spenderat på Nai Harn stranden för att bättra på brännan lite till men det känns inte alls som jag har spenderat dagen i solen, det märks som inte...eller så ser jag bara det inte ;)

Då det inte vill sig att lägga upp bilder i bloggen nu helt plötsligt kommer faktiskt lite i vanlig ordning länken till mitt album på facebook:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150993951195494.769910.664465493&type=1&l=f771dba6a6


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0