A hard days work but oh I love my job!!

Idag var jag alltså på tur till Khao Sok..för andra gången denna vecka och en tur återstår på söndag :P Dagen började tidigt, innan det egentligen kan räknas som dag eftersom klockan stod på 04:00 när jag klev upp för att inte behöva stressa på morgonen.
Vi hämtade gäster i Khao Lak så den 1 och halva timme dit spenderades vilandes och lyssnandes på skön musik från Melissa Horn. Som tur var gjorde vi ett "köpa kaffe stopp" på ett av alla 7/11 som verkar finnas överallt...där fick jag lustiga blickar på mig och ja, det kan ha varit för att just den butiken verkade inte vara frekvent besökt av faranger (västerlännigar) inte heller västerlänningar som de tycker ser ut som killar...fick därför som sagt lustiga blickar från kassörskan när jag betalade och tackade, varpå hon frågade om jag inte menade att säga tack på ett annat sätt eftersom det är så killar tydligen säger. Så det är ett rekord, det var första gången här i Thailand som jag fick den reaktionen, i alla fall så tydlig ;) Alltid lika underhållande men I ALLA FALL så var kaffet väldigt uppiggande och det blandat med några favoritlåtar gjorde att jag peppade till ordentligt!
Turer till Khao Sok innebär kanotpaddling på Sok-floden 1 timme och elefantridning i ca 1 timme..nödvändigtvis kanske inte alltid i den ordningen men så hade vi det idag. Under dagens kanottur fick vi sällskap av en hund som när han inte kunde springa bredvid floden mer bestämde sig för att simma med oss, glömde kameran men hade som tur var telefonen med mig för att föreviga denna sällskapssjuka hund.


Den söta hunden som tyckte vi var fantastiskt sällskap..undrar vem han övergav?! ;)



En annan vy från dagen kanotfärd

Sedan när gästerna var ute på elefantridningen passade jag, mina lokalguide och chaufför på att vila oss lite efter vår tidiga morgon. Det var bra skönt att slumra till lite på bambuterrassen eller vad man ska kalla det. Med gästerna tillbaka och lunch i magen lämnade vi Khao Sok och summasumarum av dagen är en bra dag, lyckad guidening med bra och relevant info fick jag bekräftat av gästerna. Med de sista gästerna avsläppta somnade jag på stört och har nu sedan jag kom hem inte gjort så mycket alls.
Det mest actionfyllda var den vilda jakten på den lilla geckoödlan som kommit in mitt rum och som även ramlade ner på mitt bord där datorn står..tillslut fick jag den fast så den kunde få komma ut i friheten..men jag kunde se hur stressad det lilla livet var och hur kraftigt den lilla ödlan andades så jag kände lite som att jag plågade den men så verkade den okej när den kom ut på terassen..


Den lilla gekon som lekte kurragömma med mig bakom högtalare och solbrillor innan jag fick den fast..


Glömde nämna att jag igår hade en fantastiskt bra tur uppe på berget med en liten men intresserad grupp som tackade genom att säga "verkligen, all cred till dig, tack för en jättebra dag"
När jag kom hem klappade jag mig själv på axeln ;P I love my job!!!

Så det var allt från Thailand at the moment, nu är det sovtajm, är lite sliten efter dagen men ledig imorrn eftersom det inte kommit in några bokningar så jag kan bara chilla imorrn :) Gött ee dee!


Seaview laters!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0