Djungeltur i Khao Sok

For ett par dagar sedan var det premiartur pa moppe i Thailand nar jag fick skjuts av Jonathan till Kata fran Chalong..hade tankt att ta tuk tuk men nar erbjudandet kom kunde jag inte saga nej och det gick helt utan problem. Nu har jag en egen moppe att puttra runt pa och sa mycket smidigare livet kanns! Jag fixade den i tisdags nar jag var ledig och premiarturade den och mig over till den lite lugnare Kat Noi stranden tillsammans med Jonathan. Vi fick aven sallskap av min goa van Therese.

I mandags var jag uppe med tuppen eller faktiskt innan tuppen tror jag..han lyser alltid med sin franvaro ;P
I alla fall sa bar det da av mot Khao Sok nationalpark pa fastlandet, en ca 3 timmars busstur fran Chalong, har finns hoga vackra klippor tackta med gronskande skog. Uppe i Khao Sok var det elefanttrekking i djungeln som var vart forsta mal, en tur pa 1 time och 15 minuter. Aven om det var spannande att rida kamel i vart lager vid Chalong var det lite mer autentiskt over att rida elefant i djungeln och delvis regnskog med ljud fran andra djugellevande djur sa som apor vars ljud sprider sig magiskt mellan traden. Efter den fortrollade turen var det lunch i lagret innan vi kastade oss i kanoterna och stillsamt geld ner for en flod som gar genom Khao Sok. Dar fick vi se ormar i traden, sma kungsfiskare och aven lite fler turister :P  samt att vi bjods pa vackra vyer over bergen som finns i omradet. Med oss pa turen var ocksa regnet som slog till med full kraft sa att vi blev ganska blot, vissa gaster hade regnponcho och sa aven jag! Den anvandes som skydd for nederdelen av kroppen mest for att halla telefon och planbok torr..jag torkar ju och fungerar bra anda! Mitt under turen, nar det regnade som mest bjods det pa ett stopp och fika pa sandbanken..en glad overraskning for oss alla...men hur kanotkillarna fick eld pa nagot i regnet var smatt otrolig, men allting gar bara man vill!! Blota med glada atervande vi till kanoterna nar regnet slutat for att se lite med av landskapet. Efter ett tag nar det varsta hade torkat var det dags att ga i land for att aka buss tillbaka till lagret. Val dar var det snabbt toastopp for min del innan det var dags att hoppa in i bussen igen for att atervanda till Phuket.
En fantastisk tur med mycket vacker och hanforande natur! Bilder kommer inom kort :)

Imorgon ar det antligen dags att kora den forsta guidade turen i vart lager pa Phuket, var 4 in 1 tur. Det blir AWESOME! kul att antligen fa borja pa riktigt :)


Seaview later!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0