på Elephant Hills - tältlägret i djungeln!

I skrivande stund befinner jag mig uppe i Khao Soks djungel i det lyxiga tältlägret Elephant Hills. Här ska jag i natt sova för att imorgon ge mig ut på djungeltrekking. Idag har jag följt Jonathan på hans 1 dags Khao Sok tur var gästerna ridit elefant i djungeln och sedan åkt kanot på Sok-floden, vilket även vi gjort.
Djungeln är fantastiskt och respektingivande och mäktigt..dessutom fascineras jag av alla ljud från djuren, just nu är det mest cikador som spelar för fulla muggar men har även hört apor från bergen.

När våra gäster idag var på elefanttrekking passade vi (Jonathan, jag och de thailändska guiderna) på att gå och träffa några av de andra elefanterna som bor här uppe i Khao Sok för att ge dem lite frukt och ta lite bilder. Pid Pee, en elefanttjej på ca 10 år som är den minsta häruppe blev otroligt glad när vi kom med massa bananer till henne, de är hennes favvofrukt..Hon blev så glad att hon inte hälsade ens :) Den andra tjejen vi träffade hälsade på oss med en wai (hälsning) på elefantvis, supersöt!
Jag har även idag varit wild and crazy och provat på diverse thai-snacks och sötsaker. Jag köpte sötsakerna av en trevlig thailändsk dam som kör runt med sin moppe och vagn och säljer diverse saker, sötsakerna är inslagna i bananblad så man ser inte vad man köper och eftersom min thailändska inte är den bästa så kunde jag inte heller förstå vad som fanns i dessa små paket förens jag öppnade och smakade dem. Alla var helt okej, sticky rice med banan var bäst. Sedan testade thai-guiderna oss och bjöd oss på diverse lustiga snacks, bland annat en typ av stark fisk-klubba där en tunn remsa med fisk-smak sitter på en pinne..har sett dem i affärerna och tyckt att de varit lite lustiga och fortsatt att gå och jag kan väl säga jag kommer inte att stanna för att lägga ner dem i min korg...ingen höjdare direkt.

Nu blir det snart dags att gå tillbaka mot mitt lyxiga tält med både dusch och toalett för att chilla på livet i en hängmatta till ljudet av djungeln så återkommer jag med update om kvällen här på Elephant Hills där det bjuds på filmvisning, thailändsk dans från en lokal skola, thai-matlagning och så middag. Även en update om djungeltrekkingen är att vänta!

Peas n löööööööööööööv från djungeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0