Peppar för djungeltrekking

Fram till alldeles nyss var det bara jag och personalen vakna här i lägret, det var ganska skönt..nu har ett amerikanskt par också vaknat till liv och tar sitt morgonkaffe precis som jag jag. Dimma i bergen så man ser inte ett dugg av de vackra höga bergen som omger lägret. Vi väntar väl alla på frukosten lite grann, även om jag egentligen fortfarande är lite mätt från gårdagens buffé men eftersom det är en spännande dag och morgon som väntar, en morgon med trekking i djungeln är det lika bra att få i sig en ordentlig frukost. Väntar med spänning på att få se vilken grupp jag ska ansluta mig till, om det är den jag tror finns det en risk att jag inte får se några vilda djur eftersom de verkar kunna vara ganska hödljudda men det återstår att se, inte dömma någon på förhand nu, de kan förhoppningsvis när det gäller :)

Nu till en helt annan sak, i söndags var vi i Takuapa, ett mini amazonas och fick uppleva mangroveskog på nära håll. Vi åkte motorbåt in i en sk klong eller kanal och sedan paddlade vi kanot in i en annan, det var ett litet äventyr. För mig och min kollega Sanna gick det fint, vi hade bra styr på paddlandet men för Hero och Jonathan gick det ibland mindre bra då de mer än en gång "hade möte" som de kallade det bland träden ;) Nu låter det som att de var ganska dåliga men nej då, det var bara ibland det styrde lite för mycket åt ett håll.
Efter paddlingen fick vi lunch på den lite större junk-båt vi utgått från och så tog vi oss mot en strand där de två gäster vi hade med fick sola, bada och koppla av och vi andra 6 städade stranden så gott vi kunde, vi fick ihop ett antal stora svarta sopsäckar med diverse skräp som kastats över bord och spolats iland här. Det var ett svettigt jobb men vi gjorde en liten insats och det kändes bra, även om vi kunde ha fortsatt i flera dagar egentligen.

Nya bilder från Takuapa och Khao Sok finns här:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150947957545494.765163.664465493&type=1&l=98b271fcfc

Nu blire frulle och sedan packa lite inför vandringen :D Can't wait!!!


Peas n lööööööööv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0