2012 - Må du bli ett fantastiskt år!

Dag 1 på det nya året firades som tidigare nämnt in på en strand nämligen Karon Beach med några av mina härliga kollegor, det är lixom inte tråkigt med dem. Firandet pågick länge men för min del utan den annars så populära alkoholen då jag visste att jobb skulle komma att fylla min första dag på året.
Så klockan 06:00 thailänsk tid (dvs vid 12-slaget i Sverige) mötte jag upp mina thailändska kollegor efter ytterst lite vila (men det var en grym kväll) och ingen av oss verkade vara vidare pigga men med gott mod redo att styra mot Takuapa via Khao Lak. Innan vi lämnat kontoret går bussen sönder (hejja det nya året) och vi får trixa till oss nyckeln till en annan buss för att komma iväg. Till detta ska tilläggas att min röst även den gått sönder och jag låter inte alls speciellt normal på rösten (vi älskar ju alla aircondition eller hur?!) och jag var osäker på om den skulle hålla under dagen...men det gjorde den, med vissa fina pausar. Vi hämtade ett trevligt gäng gäster i Khao Lak och åkte så vidare till Takuapa och vår flodsafari i mangroveskogen. Dagen innehöll cruisande med motorbåt på en av de stora khlongerna till en större båt som blev vår bas för ett par timmar då det var kanotpaddling, lunch och strandhäng (promenad och studering av krabbor) innan vi avslutade dagen med "lilla amazonas" och spaning efter djur i en av de mindre khlongerna.
Vi tog hem storslam på djur och såg 6 ormar, 2 varaner (en stor simmandes och en mindre vilandes) och 3 kungsfiskare. Ormarna fick vi även se på nära håll och fick riktigt bra bilder på..de hamnar som vanligt på facebook inom kort så länker kommer upp här. Med nöjda, glada och lite trötta gäster styrde vi tillbaka mot Khao Lak där vi lämnade dem och önskade varandra god fortsättning. Efter ca 5 min efter att vi lämnat Khao Lak somnade jag gott och vaknade åter när vi kommit åter till Phuket.
Trött och rätt så nöjd sitter jag nu hemma och tänkte inom kort sova för att ladda om till dag 2 på detta upplevelsefyllda år och att vila min lätt onda hals. Så även om vi för ett ögpnblick imorse trodde att dagen skulle gå åt pipan tog dagen en härlig vändning så att jag kan se tillbaka på dagen och le, jag är dessutom tacksam att min röst klarat sig hela dagen :)


Seaview laters! Peas n lööööv ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0