Lite djungel och regn

Regnskog :)

 

Efter den vanliga turen till Khao Sok med elefantridning och kanottur på Sok-floden stannade jag uppe i regnskogen på Elephant Hills, vårt systerföretags tältläger i regnskogen. Det är helt fantastiskt fint och mysigt, nära naturen och man kan både somna och vakna till ljudet av djur som fåglar och insekter.

I torsdags gjorde jag något helt annat än att stanna i lägret tills kvällsaktiviteterna började, Jag och Christine som jobbar där och som blir superglad så fort någon av oss guider från Phuket kommer upp fick låna en moppe av en av dem som jobbar inne på kontoret i lägret. En sån thai-moppe med växlar men ingen koppling..verkligen thaistyle driving. Med den tog vi oss hela vägen till Khao Soks lilla centrum som ligger precis innan man kan ta sig in i själva nationalparken, vägen dit kändes lång dels för att det var första gången som jag körde turen med moppe (vi åker ju alltid buss den vägen förbi) och dels också för att det regnade så att man inte kunde köra så fort utan att regnet piskade mot ansiktet. Eftersom det är typ mitt ute i skogen så var vägen rätt så ödslig, det är den alltid men det kändes än mer ödsligt då man satt på en moppe. I alla fall så kunde man i Khao Soks lilla centrum hitta några små minimarts, några restauranger och en reggaebar och sedan inte mer, eller jo, ett ställe var man kan lämna tvätt och ett kombinerat utflykts- och växlingskontor. Man kör igenom på ca 3 minuter, så ”stort” är det :P

Väl där kände jag att jag behövde vrida ur mina kläder innan jag klev in i butiken då jag verkligen droppade av vatten. Men väl därinne så träffade vi på regnskogens för tillfället sötaste hund, en liten valpkille som var superglad över att träffa oss :)

 

BLÖT!!!

 

Vi gjorde våra inköp, bland annat marshmallows och när regnet avtagit tog vi en qruisingtur genom Khao Sok som tog som sagt ca 3 minuter, sedan var det upp på stora vägen och köra tillbaka mot Elephant Hills. Jag rycktes med i hela thai-känslan till den grad att jag faktiskt så som många gör, tutade på andehusen vi passerade. Vad annars gör man då man sitter på en sån thai-moppe, två stycken, en utan regnponcho och kör på sådant vis jag bara sett thailändare köra här?! Så det var veckans lilla regnskogsäventyr!

 

När jag sedan skulle hem mot Phuket igår blev det hyrbuss och en chaffis som inte visste var hotellen låg..hej flashbacks från Turkiet :P och eftersom jag inte har behövt lära mig var några hotell ligger så fick vi eller snarare vår chaffis ta reda på det på annat håll..så man kan bland annat ringa en vän mitt i trafikstockningen i Patong för att veta var man ska svänga och sedan lyssna på gästerna så att vi behöver köra runt hela Patong igen och Patong runt 17 - 19 är KAOS...Så en tur som vanligen tar ca 3 - 3,5 timmar tog ca 4,5 - 5 timmar..jag var inte jätteglad när jag kom fram, då han dessutom missade infarten till ett hotell...och hela planen för kvällen ödelades men det var sjukt skönt att gå och lägga sig vid ca 21:30.

Då kunde jag hoppa tidigt ur säng och ta mig ut på promenad och träna styrka imorse :)

 

Well...nu ska jag nog ta och ladda upp lite bilder på fejjan..länken kommer inom kort :)

Seaview laters!! ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0