Snabbuppdatering..life in the fast lane ;)

Här gapar det tomt på nya inlägg, en får be om ursäkt men med en god vän på besök hamnar vissa saker lite i skymundan och det har hunnits med mycket sedan sist.
Jag har till exempel varit på en dagstur till vårt grannland Burma för ett förnyande av mitt visum, och ja, det var ju helt klart en annorlunda och spännande upplevelse som jag är glad att jag har i bagaget på ett sätt.
Dagen spenderades mestadels sovande i buss, förutom de ca 2-3 timmarna i Burma och Ranong här i Thailand som gick åt för att stå i kö, stämpla pass, åka båt, stå i kö, stämpla pass, åka båt, stå i kö, stämpla pass och äta lunch. Allt detta till den ljuvliga lukten av fisk, blöt hund, sopor och dieselolja. Ni kan ju tänka er vilken spännande upplevelse det var ;) och dessutom underhållande då jag såg denna skylt.

Som synes får man passa sig då man reser in i landet :P

 

Det var väldigt skönt att få min visarun avklarad så att jag utan problem kan chilla på livet med Carro och inte behöva åka på visarun i slutet av tiden hon är här. Men kan väl inte säga att jag med glädje ser fram emot nästa visarun..om jag nu inte kan få möjligheten att åka till Penang i Malaysia.

 

Sedan Carro kom ner har vi hunnit med rätt så mycket och självklart spenderat en hel del tid på stranden :D

Härom dagen var familjen Siam och åt middag och spelade minigolf tex, en mycket spännande upplevelse även det då det hela utspelade sig i Dino Park, en minigolfbana som ser ut som om Fred Flinta fått gå lös, det är alltså dinosarier och stenålderskänsla på hela stället. Carro tog hem segern, före Viktor och på tredje plats kom jag :)

 

Som sagt har det blivit en del strandchill och påbättring av solbrännan :) så nu är jag enligt Carro "jävligt brun" även om jag själv tycket jag är blek....har man arbetat för länge utomlands då??!! ;)

 

Vad har vi gjort mer?!...jo avnjutit solnedgången vid ett supermysigt ställe vid namn After Beach Bar, vi har varit på utflykt och i skrivande stund är vi upp i Khao Sok på Elephant Hills, på vår två dagars tur. Idag väntar djungeltrekking och igår var det kanottur och elefantridning som var på schemat.

 

Jag kan inte annat säga än att jag älskar mitt liv!! ;)

 

Mer bilder finns på facebook: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151105706080494.785970.664465493&type=3&l=e019ffc10a

 

Nu ska jag gå och lämna datorn i tältet, se om Carro är vaken och peppa för djungeltrek!!

 

Pid Pee, min lilla favorit i Khao Soks elefantläger får avsluta inlägget!!

 

Seaview laters!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0