Året smyger vidare

God fortsättning på det nya året alla!
Efter en lite oväntad början på året med halsproblem så har min hals repat sig väl och är nu nästan tillbaka till det normala..hur skönt som helst!
Jobbet går som det ska och alla gäster som lämnar oss är flera upplevelser rikare och det märks att vi gjort semestern aningen bättre :) Det gör att man sover gott om natten ;)
Idag har jag haft en grupp med väldigt härliga människor från Khao Lak med mig till Khao Sok, en riktigt bra tur :)
Började morgonen med thai-frulle med min chaffis och thai-guide så andra frukosten blev en liten sockerkick men det är bara någonting som hör här till..visste ju om det så jag grundade med en bra frulle hemma.
Lite dramatiskt blev det dock då en av våra elefantskötare (mahout) råkade skära upp handen så han skulle bryta av en gren och enligt gästerna sprutade verkligen blodet ur hans hand. Men det verkade inte påverka honom så mycket, men det gjorde det säkert, dock stod han kvar så gästerna både kunde ta bilder av elefanten och ge henne frukt. Gästerna var verkligen söta och omtänksamma och tyckte att han bara skulle få handen kollad på asap men han fullföljde sitt jobb, stark man den där mahouten :)
Alla verkade vara på gott humör idag, även våra kanotkillar då jag fick en som satt och sjöng mer eller mindre hela tiden och det med ett leende på läpparna. Dey har verkligen varit en fantastiskt härlig dag på jobbet :) en exemplarisk KS-tur och det gillas.
Ska avsluta dagen med lite häng i Kata på Ska Bar, en reggaebar på stranden i gott sällskap av bland andra några av mina kollegor. Sedan ser det ut som jag får en extra ledig dag imorgon så då blir det la playa och stek på schemat, efter att jag klarat av min morgonritual :) Nu är jag på gång igen med tidiga morgnar med promenader och målsättning och motivationsläsning.

Har dessutom varit med och slagit vad, via telefonen, om mitt blivande brorsbarn är tjej eller kille och hur mycket hon/han kommer väga, vilket datum och tid hon/han föds :) Det känns väldigt kul att få vara delaktig trots avståndet :) Så vi vänta alla med spänning!

Lite nya bilder har det också hunnit med att bli under nyåret och efter och här kommer länkarna:

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151073221185494.779888.664465493&type=1&l=04e2998620


http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151105706080494.785970.664465493&type=1&l=e019ffc10a


Seaview laters ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0